Tuesday, March 8, 2011

Kenyataan MM Lee (BH, 09.03.11)

Lee Kuan Yew: Hard Truths to Keep Singapore Going (Lee Kuan Yew: Kebenaran Pahit Bagi Meneruskan Penakatan Singapura) adalah buku yang diterbitkan berdasarkan wawancara selama 32 jam yang dilakukan sepanjang tempoh dua tahun.
Saya membuat komen mengenai isu integrasi kaum Muslim dengan kaum lain mungkin pada dua atau tiga tahun lalu.

Menteri-menteri dan Anggota-Anggota Parlimen Melayu dan bukan Melayu telah memaklumkan kepada saya bahawa Melayu Singapura telah melakukan usaha-usaha istimewa untuk berintegrasi dengan masyarakat lain, terutama sejak 9/11, dan pandangan saya itu sudah lapuk.

Saya akui kesilapan saya.

Saya berharap trend (berintegrasi) itu akan berterusan pada masa depan.

http://cyberita.asia1.com.sg/msingapura/story/0,6879,183584,00.html?

No comments: